03 december 2007

Julekalender - Af Sophus' "Københavns overnaturlige Fauna"



Det væsen, der kaldes Kraken, er ikke Leviathan, som ikke er Zaratan eller Fastitocalon, som ikke er en hval, og det vides ikke, om nogen af disse er stamfaderen til det dyr, der ligger i dvale under Sortedamssøen og vokser. Det har været påstået, at dyret er et voksende kontinent, der venter tålmodigt, og breder sig længere ud for hvert århundrede, til det en dag kan rejse sig og svømme væk med København på sin ryg. Omvendt har nogle ment, at det hver dag redder byens eksistens ved at blive liggende over det gabende hul, der ellers ville opsluge byen.

2 kommentarer:

Thomas sagde ...

Hej Anne,

jeg er lidt skræmt, men på den fascinerende måde. Derudover kom jeg til at tænke på de Theodor Kittelsen billeder jeg så da jeg var i Oslo sidste uge. Jeg ville ønske der var billeder, men måske ville det også ødelægge noget.

Thomas G. (sommerspil)

anne sagde ...

Hej Thomas,

Det vil jeg tage som ros :-)

Jeg har aldrig taget mig sammen til at finde ud af, hvordan man lægger billeder op her. Med alt det bøvl, jeg har med at få teksterne til at gøre bare nogenlunde, hvad jeg vil have dem til, tror jeg heller ikke helt, jeg tør lave tegninger til - de ville næppe indvillige i at gå i samme retning.