11 december 2005

Jeg overvejede at lade dagens kalenderlåge indeholde et link til finalisterne i Literary Review's kåring af årets absolut værste sexscene i mainstreamliteratur. Men jeg ombestemte mig. Det kunne tænkes, at jeres æstetiske sans tog skade for livet. Det vil jeg ikke være ophavskvinde til, for jeg holder for meget af jer. I må selv google dem.

Derfor vil jeg lade dagens kalender indeholde en fin, lyserød - nej, lad os sige pink - kjole med pallietter. Vi trækker et forhæng rundt om kjolen et splitsekund - jeg håber, mit publikum vil benytte chancen til at gå rundt om forhænget og sikre sig, at der ikke er nogle spejle eller skjulte døre. Dette er en ægte tryllekunst. Nu vil mine to assistenter gå på scenen, i guldbesatte hvide kjoler med helskårne skørter og skulderpuder. Som I ser, har de en mikrofon hver. Bandet sætter i gang med introen til "Dancing Queen", og med et trækkes forhænget til side. Hvor der før var en pink kjole, er der nu en pink kjole - indeholdende vores allesammens yndlingsviktorianer. Charles Dickes har til lejligheden valgt en guldblond paryk og cerise læbestift, Anne+ og Anne* løfter mikrofonerne og begynder at synge:

He can dance, he can jive, having the time of his life
Look at him, watch that scene, Dickens the dancing queen

Christmas time - christmas carol time
Ebbie Scrooge hearing churchbellls chime
but the music is playing, getting in the swing
so we told him: "Sod little Tim."
Who knew Dickens could be that girl
on the stage, see her turn and swirl
but with a bit of rock music, everything is fine
He's in the mood for a dance
And when he gets the chance...

He is the draggiest dancing queen that you've ever seen
Dancing queen, feel the beat from the tambourine
He can dance, he can jive, having the time of his life
See that girl, watch that scene, Dickens the dancing queen

Do you think Pickwick ever knew
Dickens could be a drag queen too?
Nickleby would be frightened, Chuzzlewit be scared
Dorrit would have run away
But no matter what they'd say...

He is the dancing queen, loveliest that you've ever seen
Dancing queen, feel the beat from the tambourine
He can dance, he can jive, having the time of his life
See that girl, watch that scene,
Dickens the dancing queen

Anne*: Dickens the dancing queen!

(Dickens falder omkuld af udmattelse)

Anne+: Himlen være lovet for one joke wonders.
Anne*: And God bless us everyone.

2 kommentarer:

Sara Elenyetille sagde ...

Af en eller anden grund kommer jeg til at tænke på Brødrene Deleurans "Pirelli & Firestone klarer ærterne!" når jeg læser din julekalender... :)

anne sagde ...

And that's... good...

Right?