19 juli 2007

I can has CV?



Jeg har brudt et gammelt forsæt og flere års hæderlige praksis, og det er nu tydeligt, hvilke dybder min fremtidige bane vil føre mig til.

Ser I, jeg var krøbet hjem til mine forældre med en enorm forkølelse for at have et køleskab at nasse på. Så midt der ude i forstæderne ringede min telefon fordi en nydelig stemme tilhørende en herre fra et hovedjægerbureau gerne ville snakke med en mat-øk'er. Vor altid årvågne heltinde sagde: Øhhvaffornoed? Er ikke mat-øk. Er meget forkølet. Men det endte med, at jeg skulle sende dem mit CV (hovedjægerne - ikke matøkerne. Kunne naturligvis være samme stamme)

Hvilket giver problemet: HVordan skriver man et CV? På moders maskine? Efter at have brugt en mængde tid, der må have været omvendt proportional med mit faktiske antal af kompetencer på at få arrangeret samme i listeform, opdagede jeg, at skidtet jo også skulle layoutes. Så var det, det slog mig, at rent bortset fra, at jeg ikke gad installere LaTeX, har jeg nok opbrugt min kvote af \begin{itemize}'er for denne sommer.

Så jeg skrev det i Word, læser. Det er vist nok første gang i årevis. Det er klart en deroute, jeg er begyndt på.

Yay!

1 kommentar:

Sabine sagde ...

Velkommen til den del af verden ;-).

Der findes forresten kurser i cv-skrivning for dimittender. Det er slet ikke nogen dårlig idé at deltage i et af slagsen.