24 september 2005

Charity Shops!

Det var en kølig septemberlørdag to dage før semesterstart, University Road var dækket af gule blade og solskinnet faldt blidt ned fra en klar himmel og strålede tilbage fra glasskårene på vejen. Og jeg tænkte: Jeg tror, jeg vil gå til Headingley og se på butikker. Min lokale evolutionist siger, der er fyldt med charity shops.

Så jeg har været i mindst tolv butikker til fordel for alt fra psykisk syge til "Pets in need of Vets". Og der er en Vintage Shop i Hyde Park (ja, jeg troede også, det var i London) som jeg er absolut forelsket i. Og ejeren siger, hun ikke har noget imod at flytte til København til sommer.

Der er altså, hvis I ikke skulle vide det, noget helt specielt ved at handle i genbrugsbutikker. Man får bare ikke samme tilfredsstillelse af jæger/samlerinstinket i almindeliuge butikker, hvor der er adskillige eksemplarer af hver vare, og hvor der ikke er helt samme ratio af totalt ubrugelige ting (er der nogen, der kan bruge en cerisefarvet herrebadekåbe med pufærmer?).

Undervisningen startede for resten i går. Jeg har vaeret til tre forelæsninger: En i geometri med en nydelig ældre herre, der henrykt forklarede, at han aldrig tidligere havde haft geometri, men at det ville blive vanvittigt sjovt at undervise i. Og en i mængdelære - et kursus som jeg ikke skal have, men som jeg har tænkt mig at substituere for mit kursus i kodningsteori, fordi kodningsteori efter kun en forelæsning viser sig at være lige så sjovt som at sidde og se edderkopper krepere af alderdom. Bare mere ubehageligt. Og en smule mindre intellektuelt udfordrende.

Men professor mængdelære er sympatisk. Det er svært at have noget imod det første menneske, jeg nogensinde har hørt erklaere Universet for ubrugeligt og imod reglerne.

Ingen kommentarer: