10 oktober 2005

Professor Geometry kiggede sig omkring og sagde med den begejstring, der ligger i alt han siger "I mean, of course it's really brilliant. If the bird flu comes around here we'll all be dead within a week."

Sagen er naturligvis, at 73,53% (en statistik, jeg lige selv har opfundet) af alle forelæsninger på Leeds Uni foregår i Roger Stevens Buildning. Så fem minutter i hel hver time myldrer de studerende ud i de gange, der forbinder de forskellige auditorier, og fem minutter over hel finder de alle sammen plads i et andet auditorium. Det minder lidt om en flok duer - bare duer med alle former for dialekt og klædedragt og især med alle former for tasker. Og gangene er af arkitektoniske grunde særdeles smalle, så i de ti minutter hver time er de stoppet med mennesker. Det er en kamp for at nå til den næste forelæsning, og der vises ingen nåde. Som i så meget andet har de businessstuderende en fordel, da de allesammen har stilethæle eller en stor mappe at slå om sig med. Science-folkene med deres tunge skoletasker er heller ikke ilde stedt, men jeg er bange for, at de små humaniora-piger er blandt de første ofre. Jeg har hørt om den britiske høflighed, før jeg kom hertil, og om det nordlige galanteri efter jeg ankom, og det er altsammen ævl. Fra 55 til 05 er det alle mod alle.

Og det er rigtigt - hvis fugleinfluenzapandemien kommer i vores tid her, kommer vi allesammen til at krepere. Der er ingen måde, hvorpå man kan gå til timer uden at blive udsat for alle luftbårne infektioner, der er i omløb for tiden. Jeg tror, jeg har fået en lille dosis influenza, men sandsynligvis den almindelige slags - jeg føler mig ikke særligt flyvsk.

Ingen kommentarer: